Proyectos en los que ha participado
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Categoría profesional: Científico titular
2022
Land transport and aeronautical industries are currently faced with the challenge of the design of lightweight and compact acoustic materials capable of reducing under flow the low and medium frequency components (< 1 kHz) of surrounding noise sources. Current treatments for reducing internal and external noise are based on the use of acoustic resonators and porous materials whose effectiveness covers the medium and high frequency ranges. The search for passive acoustic treatments with low embarked mass and capable of reducing low frequencies remains an open problem.
2018
Transportation noise has become a major concern for residents in urban environments, giving rise to stacked legislation at various levels. Current noise reduction technologies do not seem to be sufficient to achieve the targeted reduction. Noise abatement classical procedures add additional weight. Active technologies are mainly applied to downscaled models components and have a moderate technology readiness level.
2019
The problem of lightweight and space-constrained sound absorbers in the low frequency range constitutes an area of continuous research. For instance, aeronautics has an important role to play in reducing noise to support sustainable traffic growth: one of the main challenges of air transport is to attenuate the environmental impact of air traffic despite its continuing expansion. Passive methods can provide significant noise reduction, but also additional weight and may obstruct fast routine maintenance inspection.
2016
Los objetivos propuestos y alcanzados han sido:
- Desarrollo de un método numérico híbrido válido para el estudio de cavidades basado en el método HA-CMS.
- Estimación de la influencia de la microperforación de la superficie de estructuras planas en el fluido circundante, incluyendo:
a. Impedancia acústica de la superficie.
b. Repercusión en su respuesta vibroacústica.
c. Influencia en el campo acústico circundante. - Desarrollo de una metodología que ha permitido diseñar arrays de resonadores que atenúen los modos radiantes de una placa.
2015
De acuerdo con las recomendaciones de “Transporte Ecológico" de la UE, el 32% de su población se ve afectada por el ruido y se podrían ahorrar €85.000 millones anuales del gasto sanitario mediante la reducción de la contaminación acústica. Para permitir el crecimiento sostenible del tráfico aéreo es necesario que la industria aeronáutica realice esfuerzos considerables en la reducción del impacto medioambiental de los aviones en condiciones de despegue y aterrizaje.
2010
El trabajo estudia la interposición de capas elásticas en los bordes de paramentos dobles para obtener modelos analíticos que describan la mejora que esta disposición aporta al aislamiento de paredes dobles y forjado completos, mejora que ya se ha cuantificado desde el punto de vista experimental.